Rules operation lightfooot overlord desert

Hello,
I’m french sorry my english.
In the rules, there are 5 hills with temporary medal objectives. Are they start turn medal or not.
For the 2 ridges, it’s clearly noted (START TURN) but not for the 5 hills.
In french, the 5 hills are not start turn.

If somebody can telle me.

Thanks a lot.
Ludwig

This is just my personal opinion but I would follow the French rules as the situations are different, with the medals for the ridges being due to a lack of Axis forces and the hills requiring occupation by the Allies. I have only played the scenario once and did so using the French rules so did not notice the difference.
With that said, I suspect that without input from the scenario’s designer a definitive answer may elude us.

Même si c’est un avis personnel je choisirais d’utiliser les règles françaises en raison de la différenciation entre les deux situations. Les crêtes donnent une médaille en raison de l’absence des forces de l’Axe, tandis que les collines en fournissent pour leur occupation par les Alliés. Je n’ai joué au scénario qu’une seule fois en utilisant les règles françaises et je n’ai donc pas vu la divergance.
Malgré cela, je crois que sans réponse de l’auteur du scénario une résolution définitive peut nous échapper.

Bonjour Kian,
Aurais-tu une adresse pour contacter l’auteur du scénario ?

Malheureusement, je ne connais pas l’identité de l’auteur. Désolé.

Unfortunately, I don’t know the identity of the author.